GEEN TIJD VOOR EEN VERKOOPTRAINING

Als trainer loop ik vaker tegen het volgende probleem aan. Bedrijven willen graag hun personeel trainen, maar het is een hele klus om het te...

HOEVEEL GELD KOST EEN KLACHT?

Hoeveel geld kost een klacht? Tijd is geld wordt vaak gezegd. Bij het omgaan met klachten is dat zeker zo! Het verbaast me nog regelmatig...

In 7 stappen naar structuur in je verkoopgesprek

Structuur van het verkoopgesprek Structuur, structuur! Het is zo belangrijk. Zeker voor iemand zoals ik die behoefte heeft aan een kader, handvatten nodig heeft. Anders...

WAAROM KLANTGERICHT WERKEN GOEDKOOP IS!

Waarom klantgericht werken zo goedkoop is! Klantgericht werken is echt de beste investering die je kunt doen in je bedrijf! Per slot van rekening wil...

DE KLANT DURFT GEEN ‘JA’ TE ZEGGEN

De klant durft geen ‘ja’ te zeggen. Je voert een prettig verkoopgesprek en denkt kat in het bakkie! Deze klant haal ik binnen. Als je...

DE KLANT MOET NOG EVEN OVERLEGGEN

Ik moet eerst nog even overleggen… Je voert een prettig verkoopgesprek en denkt kat in het bakkie! Deze klant haal ik binnen. Als je dan...

DE KLANT WIL NOG EVEN VERDER KIJKEN…..

De klant wil nog even verder kijken…. Je voert een prettig verkoopgesprek en denkt kat in het bakkie! Deze klant haal ik binnen. Als je...

WAAROM WE KLAGENDE KLANTEN LASTIG VINDEN

Wat een zeikerd is die klant! Waarom vinden we klagende klanten zo vervelend? Omgaan met klachten blijft voor veel mensen lastig. Wat een gezeik, wat...

VERKOOP NIET MET DE INTENTIE OM TE VERKOPEN!

Verkoop met de intentie om te helpen, niet om te verkopen! Als je verkoopt met de intentie om te verkopen, zul je niet verkopen Als...

HOE MEER JE LUISTERT HOE BETER.

Een goede verkoper laat de klant zoveel mogelijk praten zodat hij de juiste informatie krijgt die hij nodig heeft. Stap niet in de valkuil dat je te vroeg in het verkoopgesprek enthousiast gaat praten over jouw aanbod. Dat heeft past zin als je weet dat jouw aanbod ook echt het...

DIT ZINNETJE KAN JE HELPEN

Sommige verkopers willen niet al te opdringerig overkomen. Soms hoor ik dat de inleidende zin ‘mag ik u vragen’ onderdanig zou klinken en niet handig is om te gebruiken bij een verkoopgesprek. Ik kan gelukkig uit eigen ervaring zeggen dat deze zin heel goed werkt. Het geeft de klant juist...

ZIE HET ZO: EEN VERKOPER IS EEN COACH!

De beslissing om echt tot aankoop over te gaan, is niet altijd even makkelijk voor een klant. Twijfels kunnen toeslaan. Het doorhakken van de knoop is voor een klant soms een lastig proces. Hoe fijn is het als je dan een verkoper tegenover je hebt die je daarbij kan helpen?...