HOE MIJN BUURMEISJE 4 KLANTEN VOOR MIJ BINNENHAALDE!

Afgelopen week ontving ik een mailtje van een relatie met het verzoek of ik een verkooptraining zou kunnen verzorgen voor het bedrijf waar ze nu werkzaam is! Deze relatie zat jaren geleden in een training van me. Toen was ze werkzaam voor een andere organisatie, maar wel in dezelfde branche. Ik had destijds een goede klik met haar. Hoe leuk is het dat ze me na zo’n lange tijd weer weet te vinden. Super!

Maar wat heeft dit nu met mijn buurmeisje te maken? Mijn buurmeisje is inmiddels geen meisje meer, maar een hardwerkende vrouw. 15 jaar geleden, toen ze net 2 jaar aan het studeren was in een stad aan de andere kant van het land, benaderde ze mij met de vraag of ik haar en een aantal bestuursleden van het studentenuitzendbureau waar ze een jaar voor werkzaam was een verkooptraining zou kunnen geven. Natuurlijk! Jarenlang heb ik met veel plezier de wisselende besturen mogen trainen.

Weer enkele jaren later, mijn buurmeisje is inmiddels afgestudeerd, beveelt ze mij aan bij een oud-collega. Deze neemt contact met me op en niet veel later verzorg ik een verkooptraining voor de organisatie waar hij op dat moment werkzaam is. Een van de deelnemers is de dame die me vorige week een mailtje stuurde!

2 jaar later benadert de oud-collega van mijn buurmeisje mij opnieuw. Hij heeft een andere baan….. en ja zijn nieuwe werkgever is op zoek naar een verkooptrainer! Dit bedrijf huurt mij nu nog steeds in voor sales coaching!

Kortom, mijn buurmeisje heeft mij tot nu toe 4 mooie klanten opgeleverd! Dit laat weer zien hoe belangrijk je ambassadeurs zijn! Uiteindelijk leveren zij mij, iedere keer weer, de meeste klanten op! En het is nog gratis ook!

Ik zal mijn oude buurmeisje en andere ambassadeurs weer eens een mailtje sturen en bedanken! Koester je ambassadeurs, betere reclame kun je niet krijgen!!