Alles voor een lachende klant!
Een persoonlijke touch in het digitale tijdperk is echt goud waard. Ik zag ze al meerdere malen op social media voorbij komen. Blije klanten van Cool Blue die een persoonlijk, handgeschreven kaartje ontvingen bij een zending. Ze waren hier zo blij verrast door, dat ze dit graag wilden delen met de wereld om hen heen! Briljant! Gratis reclame voor CoolBlue! Kan niet beter. Tja als je alles voor een glimlach doet, krijg je die ook!
Een klein gebaar voor de klant, met grote gevolgen
Ik deed dit zelf ruim 20 jaar geleden ook al. Potentiële klanten die om extra informatie vroegen en die ik ook telefonisch gesproken had, stuurde ik de informatie toe (toen nog per gewone post) en voegde dan een kaartje toe met daarop een persoonlijke, handgeschreven boodschap van mezelf. Mijn hele verkoopafdeling instrueerde ik hetzelfde te doen. Ook stuurden we handgeschreven verjaardagskaarten naar bestaande klanten. Kleine gebaren met hele grote positieve respons!
Verras je klant
Deze tijden lijken nu voorbij. Bijna alles gebeurt online. Juist in ons digitale tijdperk kan zo’n persoonlijke touch een groot verschil maken. Je kunt je daarmee onderscheiden. Klanten waarderen het enorm. Het laat zien dat je als bedrijf echt aandacht voor je klanten hebt. Tja en dat is nou net wat klanten graag willen. Hoe simpel kan het zijn!
Het binnenhalen van nieuwe klanten is natuurlijk belangrijk, maar het behouden van je bestaande klanten is nog veel belangrijker. Veel bedrijven onderschatten dit nog steeds en investeren te weinig om van hun bestaande klanten ambassadeurs te maken die weer nieuwe klanten opleveren.
Het schrijven van een kaartje kost je maar een paar minuten! Die tijdsinvestering is het meer dan waard! Hoe persoonlijker hoe beter! Klantgericht werken is uiteindelijk goedkoper en een betere investering voor de langere termijn! Nieuwe klanten binnenhalen en die vervolgens weer kwijtraken, kost je meer tijd en meer geld! Dus investeren in klantgericht werken is de beste investering die je kunt doen! Een persoonlijke touch in het digitale tijdperk is echt goud waard!