Klanten bellen niet zomaar!
Help ik heb een klant aan de lijn! Hoe gaaf is het als een (potentiële) klant telefonisch contact met je opneemt? Super natuurlijk! Iedere keer als een klant belt, heb je de mogelijkheid om de klant op wat voor manier dan ook te helpen en te laten zien dat je aandacht hebt voor de klant. Dit soort momenten zijn goud waard! Je moet de klant dan wel op de juiste manier te woord staan. Helaas zie ik in de praktijk dat dit niet altijd het geval is. Klanten worden niet echt geholpen. Er wordt niet met ze meegedacht. Dat is een gemiste kans.
Waarom nemen klanten eigenlijk contact met je op?
Ze hebben mogelijk interesse in jouw aanbod. Je krijgt de kans om te verkopen!
Klanten bellen met een vraag, ze snappen iets niet of hebben nog wat aanvullende informatie nodig. Je kunt de klant hierbij helpen!
Een klant is ontevreden over je geleverde dienst of product. Er is iets mis. Je krijgt de kans om het probleem op te lossen en van een teleurgestelde ontevreden klant weer een gelukkige klant te maken! Deze kans moet je met beide handen aanpakken.
Klanten willen dus geholpen worden! Hoe beter je helpt, hoe beter je verkoopt! Dat geldt voor alle drie de situaties die ik hierboven heb genoemd! Maar hoe ziet dat ‘helpen’ er dan in de praktijk uit?
Ik heb een nieuwe online training ‘klantcontact inbound’ gelanceerd. In deze interactieve training staat het inkomende telefoonverkeer van klanten centraal. Je gaat aan de slag in je eigen tempo met rollenspellen, je doet oefeningen, beantwoordt vragen en krijgt handige tips die je meteen in de praktijk kunt toepassen. Je leert niet alleen hoe je het beste kunt reageren op een klant die belt met een vraag of hoe je omgaat met een klant die ontevreden is, maar ook hoe je een klant het beste kunt helpen waardoor je meer zult gaan verkopen!
Deze compacte praktijkgerichte training is geschikt voor iedereen die regelmatig klanten telefonisch te woord staat en zijn communicatieve vaardigheden wil verbeteren.
Roep jij weleens ‘Help ik heb een klant aan de lijn’ en wil je leren hoe je op klantgerichte wijze kunt reageren op telefoontjes van klanten? Kijk dan op klantcontact inbound voor meer informatie.
•