EEN GELUKKIGE KLANT ZORGT VOOR EEN GELUKKIGE BANKREKENING

Een gelukkige klant, een gelukkige bankrekening

Een gelukkige klant. Daar draait het om!

Afgelopen week sprak ik met een freelancer. Hij werkt momenteel voor dezelfde klant als ik. We maakten wat nader kennis onder het genot van een heerlijke cappuccino in de hippe kantine op de begane grond.

We spraken een beetje over werk en hoe we er toe gekomen zijn om als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan!

Hij vertelde me dat hij lange tijd werk gedaan had dat eigenlijk niet bij hem paste, of beter gezegd, voor bedrijven heeft gewerkt die diensten of producten verkochten waar hij eigenlijk niets mee had, niet altijd achter kon staan. ‘Ik had er geen verbinding mee’ zei hij. ‘Ik had niet het gevoel ergens aan bij te dragen. Het leek alleen maar over geld verdienen te gaan. Daar ben ik op afgeknapt. Ik wam er achter dat ik juist voor een bedrijf wilde werken, dat een product of dienst verkoopt waarmee je mensen echt verder helpt en de wereld een stukje mooier maakt.’

Daarom is hij voor zichzelf begonnen. Hij werkt nu alleen nog maar voor bedrijven die zich inzetten voor duurzaamheid! En met succes!

Ik herken heel veel in het verhaal van deze freelance collega! Ik heb mijn hele werkende leven al heel veel verschillende producten en diensten verkocht. Met plezier, maar als het een dienst of product was waar ik echt een hartverbinding mee had, was ik pas echt succesvol. Dan ging ik er helemaal voor. Dat heb ik al eerder uit de doeken gedaan in mijn blog ‘als je iets met liefde verkoopt’.

Het blij maken van je klanten moet centraal staan, niet het verdienen van geld. Daarmee wil ik niet zeggen dat (veel) geld verdienen verkeerd is. In tegendeel. Ik geniet ervan als mensen succesvol zijn en ik gun iedereen, ook mezelf ☺ een mooie bankrekening.

Maar om goed geld te kunnen verdienen, ook op de langere termijn, moet je zorgen voor gelukkige klanten. Dan is het namelijk ook gerechtvaardigd om deze gelukkige klanten een fatsoenlijke prijs te laten betalen. Per slot van rekening heb je ze verder geholpen. Ze zijn tevreden. Daar mag best een prijskaartje aan hangen!

Dus houd de juiste volgorde aan….Een gelukkige klant, zorgt voor een gelukkige bankrekening!

Wil jij ook gelukkige klanten en een gelukkige bankrekening? Neem dan vrijblijvend contact met me op.