EEN KLANTGERICHTE TANDARTS

Klantgericht werken

Afgelopen week zat ik bij mijn tandarts op de stoel. In het weekend had ik op een rijstwafel gebeten……Daar zat een rijstkorrel in die wel heel erg hard was….Het bleek een stuk van mijn kies te zijn! Jakkes! Dus meteen mijn tandarts gebeld voor een afspraak.

‘Zonder of met verdoving?’ vroeg de tandarts. Al ruim 40 jaar laat ik mijn kiezen vullen zonder verdoving. Een traumatische ervaring als kind heeft ervoor gezorgd dat ik liever zonder verdoving de behandelingen onderga. Maar een gebroken kies herstellen zonder verdoving vond ik toch wat te veel gevraagd. Dus vooruit dan maar….met verdoving deze keer.

Het viel reuze mee. Tot ik na een minuutje me heel beroerd ging voelen. Slap, duizelig en rillerig. Ik ging bijna van mijn stokje. Geen idee dat dit kon gebeuren, maar de tandarts verzekerde mij dat ik echt niet de enige was die dit overkomt! Hij was zeer vriendelijk en haalde zijn assistente erbij. Ze bleven rustig naast mij staan en door het koude washandje kwam ik weer enigszins bij mijn positieven.

Daarna kon het hak- en breekwerk beginnen en 10 minuten later was mijn kies weer dicht gemetseld. Ik moest nog wel even blijven liggen van de tandarts om er zeker van te zijn dat ik op 2 benen naar buiten kon wandelen. Voorzichtig liep ik de deur uit om even een frisse neus te halen. Dat hielp. Vervolgens ben ik nog even in de wachtkamer gaan zitten en kreeg ik van de assistente een kopje thee aangeboden.

Na 15 minuten was ik weer een beetje opgeknapt en ben ik naar huis gereden. Na een half uurtje werd ik gebeld. De tandartsassistente aan de lijn. “Christine hoe is het met je?’ vroeg ze vriendelijk. Ik kon haar gelukkig mee delen dat ik me weer prima voelde.

Ik vond dit gebaar zo ontzettend attent. Super aardig. Eén telefoontje kan zoveel verschil maken. Mijn tandarts is echt patiëntgericht (lees klantgericht). Zo hoort het ook. Toch was ik blij verrast met deze persoonlijke aandacht omdat het helaas vaak niet vanzelfsprekend is.

Natuurlijk de tandarts stuurt mij straks weer een ‘mooie’ rekening. Ik maak vaak de grap dat ik weer niet op vakantie kan omdat ik zijn mooie auto die voor de deur staat kom financieren….Zijn rekening betaal ik echter graag, juist omdat hij me het gevoel geeft dat ik geen nummer ben, een van zijn vele patiënten. Hij is oprecht met mij begaan en wil dat ik goed geholpen word. Dat is wat je wil als klant!

Dus of je nu een tandarts bent of een andere zakelijke dienstverlener…heb aandacht voor je klant!!! Klantgericht werken loont! Je krijgt tevreden klanten en tevreden klanten zijn loyaal en ook bereid een goede prijs te betalen voor de diensten die geleverd worden!

Mijn tandarts is dus niet alleen tandgericht maar ook klantgericht! Ik blijf dus bij deze tandarts! Dan kan hij in die mooie auto blijven rijden!