HOE EEN MEDEWERKER HET VERSCHIL KAN MAKEN VOOR KLANTEN

Klantgericht werken

Hoe een medewerker het verschil kan maken voor klanten
Hoe een medewerker het verschil kan maken voor klanten heb ik onlangs zelf mogen ervaren. Een medewerker van de afdeling Customer Service die echt bereid was me verder te helpen. Eindelijk had ik besloten om over te gaan op glasvezel en een alles in één pakket. De glasvezel lag er al, dus dat was het probleem niet.

Het verleden is vaak de beste garantie voor de toekomst
Ik had slechte ervaringen met mijn telefoon en internetaanbieder (zat al eens een week zonder internet) en durfde de stap dus even niet meer te zetten. Het is geen pretje om als zelfstandig ondernemer niet online te kunnen. Toch nam ik het besluit. Het was noodzaak omdat ik steeds meer online trainingen geef en ik had gemerkt dat een vaste internetverbinding i.p.v. wifi dan toch wel heel prettig is.

Enfin, ik ging de uitdaging aan en werd gelijk weer bevestigd in mijn toch wel negatieve oordeel over mijn aanbieder. Een vlotte jonge man stond mij te woord en kon me niet verder helpen. Nee ik moest de afdeling zakelijk bellen maar die had ik net gebeld. Die stuurde me juist door naar de afdeling particulieren. Ik begon al te koken! ’Nee, mevrouw, ik kan u echt niet verder helpen, het spijt me. U moet toch echt weer terugbellen.’ Dus ik stond op ontploffen wat natuurlijk niet bevorderlijk was voor het gesprek. Ik heb het gesprek maar weer beëindigd en gelijk opnieuw gebeld. Dat was een goede zet!

Een geweldige service
Ik kreeg eindelijk iemand aan de telefoon die volledig bereid was mij te helpen. Het was fantastisch. Ik kreeg er lol in om samen met deze vriendelijke dame het probleem op te lossen. En dat is ons samen gelukt! Ze heeft echt alles uit de kast gehaald om mij verder te helpen.

Ze was geduldig, begripvol en had ook nog gevoel voor humor! Ze is wel een uur voor me bezig geweest want het bleek toch allemaal wat complexer te zijn. Het resultaat is dat binnen 2 dagen alles geregeld was. Het contract, het installatiepakket staat klaar en de afspraak met de installateur is gemaakt.

Mijn beeld over dit bedrijf is gelijk een stuk positiever
Daar heeft deze dame voor gezorgd! Hoe simpel is het dus om je klanten tevreden te houden? Gewoon door een klantgerichte houding aan te nemen. Bereid te zijn om een klant verder te helpen! Dank en hulde aan deze dame die mij uitstekend geholpen heeft! Dit laat mij wederom zien hoe belangrijk het is dat werknemers en ondernemers beseffen wat de impact van hun gedrag is als ze met klanten omgaan. Het persoonlijke contact kan echt het verschil maken.

Klantgericht communiceren is een must voor het behoud van je klanten
Het verhaal hierboven laat dus zien dat goed getrainde medewerkers echt het verschil kunnen maken. Heb jij medewerkers die ondersteuning kunnen gebruiken als het om klantgerichte communicatie gaat? Neem dan verblijvend contact met me op. Je kunt ook alvast een kijkje nemen bij mijn online trainingen. Daar kun je gelijk mee starten!